Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, oktober 03, 2008

Aangenaam, MILJARD is mijn naam, graag 16,8 ervoor!

Een Bank is een Bank, maar niet alle banken zijn hetzelfde.
Je hebt zitbanken, slaapbanken en ook gewoon BANKEN.
Over die laatste banken wil ik het hier hebben.

Het woord bank klinkt heel solide! Je zult er minder snel vanaf vallen dan van een stoel. Maar als de eigenaar Fortis heet dan wordt het oppassen geblazen.
Hij kiest de beste plek, desnoods over de rug van z'n zitgenoten, zijn spaarders.

Hij heeft een speciale neus voor geld, hij ruikt het, hij speelt ermee, hij gokt ermee, kortom het is zijn lust en leven.
En dan struikelt Fortis over zijn eigen hebzucht en zijn reukvermogen. In zijn val weet hij z'n zitgenoten mee te trekken.

Fortis heeft waarschijnlijk nooit gehoord van de Consumentenbond die je leert goed vooronderzoek te houden, of van het NIBUD dat je leert te budgetteren.

We hebben een regering die meteen klaar staat om FORTIS te helpen, ja met het geld van de burgers.
zie hun :varklaring

Hebben jullie al uitgerekend hoeveel 16,8 Miljard is?
Iedere Nederlandse burger betaalt €.1000,- om Fortis te helpen.
Niemand vraagt of ik dat wel wil betalen.
Het zal wel moeten! Maar als diezelfde Fortis nu ook nog een gouden handdruk van een paar miljoen krijgt wil ik dat ook.
Fortis is groot geworden door de goedsparende Nederlanders.Het gaat me te ver om die burgers voor de gevolgen van de geldzucht van Fortis te laten opdraaien.

4 Comments:

  • At zaterdag, oktober 04, 2008, Anonymous Anoniem said…

    Hihi, Fortis valt mij al het hele jaar door lastig met intimiderende brieven over dat ik mijn uitvaartpolis bij hen dringend moet verhogen. Vandaag ook weer zo'n schreeuwbrief. Mijn stoffelijk overschot zal oneervol behandeld worden als ik nu niet heel snel...
    Neen, ik was niet van plan de uitvaart van Fortis te gaan betalen, dank u.

     
  • At zaterdag, oktober 04, 2008, Blogger afke's elftal said…

    De kleine man leent net zo goed te veel, sluit te hoge hypotheken af, wil op te grote voet leven, de hele economie draait op hebzucht.

     
  • At zaterdag, oktober 04, 2008, Blogger journaalsoep said…

    Tuurlijk zijn en blijven er mensen die op grotere voet leven dan hun budget toelaat. Er zijn ook mensen die door baanverlies, ziekte of scheiding dikke pech hebben. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Toch zie je in zo'n geval nooit de staat voor de kosten opdraaien, geen 16 Miljard, geen 16 Miljoen, duizend, honderd, zelfs geen 16 cent kan dan bijgedragen worden. Nee, kreperen zult ge, tot de laatste cent is opgehoest.
    En dan Fortis, dommer dan dom, zomaar 16,8 MILJARD? Even bij stilstaan van wie dat geld komt. Namelijk ook degenen met DIKKE PECH!

     
  • At zaterdag, oktober 04, 2008, Blogger afke's elftal said…

    Tja, ooit heb ik wel economie gehad, maar dit snappen is moeilijk...ze zullen het ook niet uit medeleven met Fortis doen, als ik ooit veel geld te beleggen krijg, dan is het in dikke staven goud.

     

Een reactie posten

<< Home