Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

donderdag, november 02, 2006

Het is bijna 22 november

Nog even en dan mogen we weer stemmen. Het is te merken aan de aandacht van de media. Balkenende en Bos liggen met elkaar overhoop, het speelgoed (de stemcomputer) blijkt niet te deugen. Mark Rutten staat als trieste derde een beetje te pruilen maar hij heeft beloofd dat hij vanaf zaterdag zal terugslaan.
Hoe zouden Bos en Balkenende zich voelen als ze 's avonds moe thuiskomen? Durven ze zichzelf nog te bekijken in de spiegel zonder zich te schamen voor hun kinderachtige gedrag tijdens het lijsttrekkersdebat op Radio 1?
En dan te bedenken dat het om de strijd voor de stemmen gaat. Wie wil nog stemmen op dit haantjes gedrag?
Gelukkig krijgen we hulp, van:
http://www.stemwijzer.nl/ Toen ik die ingevuld had kreeg ik het advies te stemmen op een partij waar ik absoluut niet op wil stemmen.
Vanaf vandaag is er een nieuwe hulp: http://www.stemmentracker.nl
Die gaat niet in op wat er beloofd wordt, maar kijkt met je terug op het partijgedrag van de laatste kabinetsperiode.
Toch geeft ook die me het advies te stemmen op een partij waarop ik zeker niet ga stemmen.

Ik zal de kieswijzers maar laten voor wat ze zijn en ga gewoon stemmen op die partij die mijn belangen het best behartigt. Daar heb ik geen kieswijzer voor nodig, dat weet ik zelf wel.

1 Comments:

  • At donderdag, november 02, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Haha, dat advies te stemmen op een partij waar ik nooit op zal stemmen kreeg ik ook. Dat komt omdat ik aanklikte dat ik er niet geheel op tegen was dat rijke AOWers zouden meebetalen, dat is een puntje van de PvdA en als je verder niet al te extreme meningen hebt, wordt je dan naar de PvdA gelinkt. Toch raar dat we inmiddels kennelijk allemaal onmondige kinderen zijn geworden, die een stemadvies nodig hebben.Ik trek me van al die stemwijzers niets aan en heb mijn keus al gemaakt.

     

Een reactie posten

<< Home