Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

maandag, oktober 02, 2006

De soap die 'politiek in Nederland' heet...

gaat gewoon door, maar wordt wel steeds gekker.
Is dit de nieuwe, uit Amerika overgewaaide 'mode'? Mensen (althans..daar ga ik van uit), die elkaar (gelukkig nog alleen met woorden) aanvallen? Ik begrijp niet dat ze het zelf niet vernederend vinden om zo in het openbaar hun kleuterkant te laten zien.

Als het nu nog een leuke kleuterkant was zou ik misschien nog om kunnen lachen, maar dit optreden is ronduit zielig.
Balkenende en Bos die elkaar aanvallen om de aandacht af te leiden van het eigen partijprogramma.
Beide programma's hebben niet veel goeds in de zin voor Nederland, de PvdA is groot voorstander van het staatsonderwijs. Ouders zijn funest voor hun kinderen, zet die ouders aan het werk en laat de zorg over aan professionals. Die kunnen dat veel beter.

Balkenende pakt het anders aan, hij wil de gezinspartij zijn maar verbiedt de ouders om bij dat gezin aanwezig te zijn.

Politiek zal altijd wel een ordinair machtspelletje geweest zijn. Laten we het alsjeblieft dan weer in achterkamertjes uitvechten, dan hoeven we tenminste geen getuige te zijn van die genante vertoning.

1 Comments:

  • At dinsdag, oktober 03, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Nell....je haalt me de woorden uit de mond. Ik word spontaan depressief van zoveel wangedrag. En dat zijn die mensen van de normen en waarden die terug moeten in de samenleving. Welke dan...want zij zijn ze ook kwijt. Het is triest gesteld met een land waar zulks gedoogd wordt of gecultiveerd. BAH!

     

Een reactie posten

<< Home