Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

donderdag, september 21, 2006

Daar gaan ze............................

Dag minister Donner, Dag minister Dekker, het was me het dagje wel.
Zo'n dag al het nieuws rond het rapport van de brand volgen is behoorlijk enerverend. Politiek is een spel, een spel dat gespeeld moet worden volgens de regels.
Die regels worden me meer en meer duidelijk. Politiek heeft niets met mensen te maken, politiek heeft niets met beleid te maken, politiek is een machtspel. Niets meer en niets minder.

Op emoties, op spontaan gedrag, word je aangepakt. En met 'n beetje pech is dat dan het einde van je politieke carrière.
Ik heb nogal wat politici zien vertrekken deze kabinetsperiode, D66 is geminimaliseerd, de LPF is uitelkaar gevallen en Annet Nijs is een poos weggeweest.

Gelukkig hebben we minister Verdonk nog, zij mag het even van Donner overnemen. Tótdat ook zij het veld moet ruimen, zij was tenslotte verantwoordelijk voor de nazorg. Daar is ook nog behoorlijk wat misgegaan.
Misschien redt ze het nog net tot de komende verkiezingen, en anders zie ik haar nog vertrekken naar EenNl.

Wat hebben politiek en soaps met elkaar gemeen?
- Ze weten het iedere keer weer spannend te houden,
- je weet zeker dat er nóg een vervolg komt,
- 't is vaak ongeloofwaardig
- Als een speler niet meer bevalt vervang je 'm voor een ander
- Niemand vindt het leuk, en toch wordt het gevolgd
- Als je de serie langer volgt heb je regelmatig het idee: Hé dat heb ik al gezien! Weer een herhaling!
en zo kan ik nog wel even doorgaan.

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home