Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, september 19, 2006

De Troonrede

Vandaag Prinsjesdag, en niet zo maar Prinsjesdag maar de honderdste Prinsjesdag.
Veel traditie, behoorlijk imponerend, maar aan mij niet besteed.

Toch vraag ik me af of ze niet voor één keer een uitzondering op het vaste patroon hadden kunnen maken, zomaar, 't was tenslotte de 100ste Prinsjesdag.

Ik zou zo graag één keertje zien dat onze Koningin daar niet als een marionet zit, die de tekst van iemand anders voorleest. Ze doet het prima hoor, gezicht strak in de plooi, tekst goed voorbereid, geen vergissingen, ik heb er bewondering voor.

Maar ik zou graag één keer horen wat de Koningin nu zélf vindt, wat haar visie is. Ik zou zo graag horen wat zij vindt van het zoet en het zuur.
Dat zal wel een droom blijven.

Wat ik van Prinsjesdag 2006 vond. Tja, wat kan ik daarop zeggen? Voor het eerst ben ik het met Jan Marijnissen eens. "Het leek op een kraaiende haan, heel hard KUKELEKUUUUU roepen, dan de zon zien opkomen, en dan zichzelf trots een schouderklopje geven en zeggen: "Ik heb toch maar mooi voor die zon gezorgd" Jaja....

Daar ging wel heel veel regen aan vooraf.........

2 Comments:

  • At woensdag, september 20, 2006, Blogger Annelies said…

    IK ben dol op die poppenkast van Goudenkoets, mooie jurken en hoedjes ;-)

    Maar inderdaad: de koningin eens zélf horen zeggen wat ze ervan vindt zou een openbaring zijn misschien. Hoewel: zou ze een idee hebben over "armoede in Nederland"? Of over "leven in een achterstandswijk"?

     
  • At woensdag, september 20, 2006, Blogger Unknown said…

    Ach, vanuit de oppositie is het makkelijk schreeuwen natuurlijk, maar dat wil niet zeggen dat ik blij ben met deze regering. Ik houd mijn hart vast voor de onnozele plannen van Wouter Bos. Wat nou drie dagen gratis kinderopvang? Ik ben bang dat ik daar voor moet bloeden, terwijl ik er geen gebruik van WIL maken ;-(

    Groet. Britt

     

Een reactie posten

<< Home