Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, september 15, 2006

Gertje

Normaal wordt er nooit zo goed naar me geluisterd, waarom deze keer dan wel?
Ik zei alleen dat we wel eens vis kunnen eten, zonder enige bijbedoeling. Krijg ik de volgende dag een (ingevroren) zalm van 2 kilo, en zo zalmachtig dat je 'm bijna zag zwemmen. Snel in de vriezer gestopt met de gedachte dat ik die zalm zou vergeten.
Iedere keer als ik in de vriezer moest zijn keek die zalm me aan.
Aangenaam, hier is Gertje Zalm:


En zo kwam Gertje uit de winkel en ging hij "HUP" rechtstreeks de vriezer in:

Ik kon hem niet langer verdragen in m'n vriezer maar zelf het gevecht met Gertje aangaan leek me nog zwaarder. De hulptroepen maar weer opgeroepen;


Met allerlei kruiden en sapjes aan de slag:




Daarna werd Gertje warm ingepakt en mocht hij z'n koude vriezerplekje inruilen voor de warme oven:
Eindelijk was het zover: Gertje was "vreetgereed":


Twee kilo zalm werd binnen 1 uur verorberd, en ze vonden het toch lekker! Zelfs ik heb ervan gegeten, en dat wil heel wat zeggen.En ondanks dat Gertje iemand met een stevige ruggegraat was zijn er nu enkel de restjes:


Dag Gertje, het was leuk je te kennen, jammer dat het zo moest aflopen.

Ik ben nu wel erg benieuwd naar het verloop van Prinsjesdag a.s. dinsdag.;-))




3 Comments:

  • At zaterdag, september 16, 2006, Blogger Annelies said…

    *grijns...*
    Ik veslikte me even in mijn thee door je opmerking over Prinsjesdag...
    Misschien dat Gertje nu snapt hoe het voelt om tot op de graat uitgekleed te worden.

     
  • At zaterdag, september 16, 2006, Blogger Irene said…

    Het water loopt me door de mond Nell!!
    Ziet er heerlijk uit!!!

     
  • At zaterdag, september 16, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Ik haaaattt vis en kan me dus niet veel voorstellen erbij. Maar ben blij dat jullie zo gesmuld hebben. Wordt Gerrit nog netjes begraven ?

    Bedenk ineens dat mijn vader Gerrit en mijn broer Gert heet. .. Pijnlijk.

     

Een reactie posten

<< Home