Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, augustus 22, 2006

Iddink: aflevering zoveel.......

Vandaag moest ik toch weer enkele boeken bestellen bij onze grote vriend "Iddink".
Ik kan ze vast wel bij Bol bestellen, maar daar kun je niet huren.

Nu zijn boekleveranciers natuurlijk altijd commercieel bezig, maar Iddink spant de KROON. Ze doen me steeds meer denken aan die sketch van Wim Sonneveld achter het loket van het postkantoor: http://home.wanadoo.nl/tigch/sonneveld/loket.htm .
Een man komt voor een postzegel van een kwartje maar hij krijgt zoveel meer aangesmeerd dat hij er radeloos van wordt.

Zo ook Iddink: Ik wil drie boeken, verder nix! Maar dat schijnt problematisch te zijn. Eerst moet ik alle andere boeken uit het pakket 'wegklikken'.

Als die pagina eindelijk 'rond' is kan ik nog mijn bestelling niet bevestigen.
Eerst word ik allerlei pagina's rondgestuurd met de vraag of ik niet een beetje van dit of misschien nog wat van dat nodig heb.
In een winkel kun je nog zeggen: NEE, ik wil alleen die drie boeken!! Maar bij Iddink laten ze je pas gaan als je echt ale verleidingen gezien hebt.

Daarmee is de kous niet af. Als de boeken geleverd worden sturen ze veel reclame mee, van mobieltjes, van laptops, rekenapparaatjes, boeken etc.

't Zou me nix verbazen als ze volgend jaar een, speciaal door Iddink ontworpen, maandverband meesturen, met de boodschap om ook dat in de toekomst via school bij Iddink te kopen.

Big Iddink is watching you......

2 Comments:

  • At woensdag, augustus 23, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Breng ze nou niet op ideen, Soep !
    Andere suggesties: een lening om plastische chirurgie te betalen ("het moederschap tekent, mevrouw") een vakantielening, een lening voor de rijlessen van kindlief (de geboortedatum hebben ze immers al) of noem maar op.
    Mijn zoon kreeg gisteren zijn boeken, voor maatschappijleer zit 1 boek er van achteren met pen ondergekrast, moet ik gaan melden anders loop ik het risico van een boete aan mijn broek. Binnenin een enguete op een pagina "hoe rascistisch ben jij" de antwoorden van de vorige huurder staan met potlood en pen nog aangekrast.
    Wellicht is het boek wel erg verouderd (jaren 90) en hebben ze daarom er niet meer erg op gelet.
    Mijn zoon stroomde door van 5 Havo naar 5 VWO en constateert dat ie voor veel vakken bijna de zelfde boeken heeft als vorig jaar, hooguit een hoofstuk verschilt.

     
  • At woensdag, september 12, 2007, Blogger journaalsoep said…

    We hebben een inventarisatielijst voor de klachten over Iddink:
    http://groups.yahoo.com/group/Klachten_Iddink
    of stuur een leeg berichtje naar: Klachten_Iddink-subscribe@yahoogroups.com

    Alle ouders met Iddinkfrustraties: Inschrijven en meedoen!

     

Een reactie posten

<< Home