Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, augustus 09, 2006

Alles gaat voorbij, zelfs de......

Vakantie....
De eerste vakantiedag lijkt het begin van een lange periode, weg stress, weg wekker, maar ook weg strakke ritme.
Lanterfanteren went snel, zeker als het dagen bóven de 30 graden is.
Met dat lanterfanteren verdwijnen ook de plannen en de goede voornemens van de vakantie.We zouden dit verven, dat opknappen en enkele kamers renoveren.

En ineens zitten we in de laatste week: Help we zouden toch ook nog iets doen?
In die laatste week proberen we nog iets van de plannen waar te maken, met als gevolg dat ik inmiddels uitgeput ben.

Uitstapjes? Nee, de kinderen willen niet meer mee, en mij doe je er niet echt een plezier mee. Dus blijven en bleven we thuis, we hebben ons geen moment verveeld.

Eindelijk tijd voor dingen waar we tijdens school niet aan toekomen. Langer achter de computer, meer spelletjes, uren kletsen.

Wie heeft toch ooit bedacht dat je uitgerekend in de vakantie lang in de auto moet zitten om ergens te gaan kamperen, terwijl je thuis alle comfort bij de hand hebt?

Nee, na deze zes weken mogen er van mij nóg 6 weken volgen. Ik weet nu al dat niemand zich zal vervelen.

1 Comments:

  • At woensdag, augustus 09, 2006, Blogger Annelies said…

    Heerlijk, wij hebben nog 3 weken vakantie na deze week ;-))
    En ik neem mijn hele zwikkie luxe per vliegtuig mee op reis. Zodat ik eens tijd heb voor quality-time met de kinderen... niet wassen, niet koken, niet ruimen.... Alle tijd van de wereld!

     

Een reactie posten

<< Home