Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, oktober 18, 2006

Ach gut: Wat hebben ze het toch druk!

Wat hebben die politici het toch druk, je zou warempel medelijden met hen krijge.
*******
DEN HAAG - VVD en CDA hebben woensdag felle kritiek geuit op de adoptie van een eenjarig jongetje uit Malawi door de Britse popster Madonna.
Tijdens de behandeling van de begroting van Buitenlandse Zaken vroeg VVD-woordvoerder Zsolt Szabo minister Agnes van Ardenne voor Ontwikkelingssamenwerking haar gewicht in de strijd te werpen om dit soort adoptietoerisme een halt toe te roepen. Het liberale Kamerlid had vooral kritiek op de manier waarop de adoptie tot stand kwam.
"Heel aaibaar en zielig en het doet het goed in de media, maar de gedachte erachter van 'wij zijn rijk en jullie zijn arm', deugt niet," aldus Szabo.
Geboortedorp
Madonna had er volgens hem beter aan gedaan haar rijkdom in te zetten om het geboortedorp van het halve weesjongetje David Banda te ondersteunen. Als de kinderen in Londen zijn, heeft Malawi er niets aan.
De VVD'er werd op zijn beurt bekritiseerd door SP-Kamerlid Harry van Bommel. Hij verweet Szabo zelf makkelijk mee te liften op de aandacht van de media voor deze kwestie.
********

Ik ben het met Harry van Bommel eens, dit lijkt goedkope incidentenpolitiek met als belangrijkste doel: "Aandacht van de media".
En dat van de VVD, dezelfde VVD die het uitzettingsbeleid van **** van harte ondersteunt.

Bah, in een korte tijd politieke aandacht vragen voor "De gouden kooi" "Lingo" en nu Madonna!
En daar moet ik over een maand mijn keuze uit maken?

Ik ga voor de Teletubbies, de partij die het eerst de Teletubbies in z'n kamervragen verwerkt krijgt mijn stem.:-))

2 Comments:

Een reactie posten

<< Home