Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, november 03, 2006

De ideale Tweede Kamer

Hoe zou de Tweede Kamer eruit zien als ik die mocht samenstellen?
Ik kom een heel eind met de volgende organisaties:
- De consumentenbond: Deze organisatie behartigt echt de belangen van de consument, die mag van mij wel enkele zetels.
- Greenpeace: met Greepeace aan het roer wordt er ook nog op het milieu gelet.
- De groep "Zuinigheid met stijl" zal zorg dragen voor het consuminderen, dan komt er eindelijk een betere en eerlijkere verdeling over de gehele wereld en gaat niet alleen het rijke Westen met alles aan de haal.
- Unicef: Met Unicef in het beleid komt er echte aandacht voor kinderen die geen kansen hebben.
- Amnesty International krijgt natuurlijk ook enkele zetels.

Als dit rijtje nog aangevuld wordt krijgen we een heel ander, maar wel veel beter beleid!

2 Comments:

  • At vrijdag, november 03, 2006, Blogger Annelies said…

    And Nell for president!!

     
  • At zaterdag, november 04, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Tja, als ik mijn eigen kabinet mag samenstellen wil ik wel president worden. Maar als ik met dit kabinet verder zou moeten haak ik af. Consuminderen en milieu mag van mij 'big business' zijn als het milieu beschermd wordt en het overdadig gebruik terugloopt!

     

Een reactie posten

<< Home