Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, juli 19, 2008

Geld over de balk gooien.

Groenlinks vindt het zorgwekkend dat de ondernemingsraad van Bureau Jeugdzorg Amsterdam het vertrouwen in zijn directie heeft opgezegd. De problemen stapelen zich op bij deze organisatie. GroenLinks trok enkele weken geleden al aan de bel toen bleek dat Bureau Jeugdzorg Amsterdam geld oppotte dat bestemd was voor de zorg voor de kinderen en tonnen uitgaf aan afkoopsommen van slecht functionerende managers. De teleurstelling was groot toen bleek dat minister Rouvoet voor Jeugd en Gezin hierin weinig verantwoordelijkheid voor zichzelf zag weggelegd.

En dan maar mopperen op ouders, die er allemaal niets van terecht brengen zonder de hulp van Jeugdzorg.
Nu begrijp ik waarom er steeds meer geld nodig is, terwijl er toch steeds minder hulp geboden wordt.
ONBEGRIJPELIJK dat er managers zijn die zomaar (zonder enig schaamtegevoel) dat geld innen.

Misschien heb ik toch gelijk als ik zeg dat eerst de organisatie eens goed doorgelicht en doorgelucht moet worden. En als ik het dan toch voor het zeggen heb gaan ook de salarissen op de schop!
Laten we de mensen die het échte werk goed doen flink betalen, de directie iets meer en de managerstaak besteden we uit aan vrijwilligers.
Wedden dat dan de problemen meteen opgelost zijn?