Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, juni 18, 2008

Macht van de sterksten

Drie weken lang lagen alle bussen "plat"! Met de fiets, lopend, per taxi of liftend werd naar een oplossing gezocht.
Openbaar Vervoer? Prima, zolang je eigen vervoer als reserve hebt.
Staken begint een gewoonte te worden, het lijkt op peuterbuien. Krijg ik m'n zin niet? Nou, dan ga ik boos op de grond liggen en wil ik niets meer.

Er is een oplossing:
Al die burgers, die 3 weken geen busvervoer hadden, mogen nu ÉÉN EURO betalen om de dwingende peuters hun zin te geven.
Lees maar mee:

DEN HAAG - Het streekvervoer rijdt donderdag weer normaal. FNV Bondgenoten en CNV Stads- en streekvervoer lieten woensdagmiddag weten hun leden te hebben opgeroepen het werk te hervatten.

Staatssecretaris Tineke Huizenga maakte woensdag bekend dat het Rijk 16 miljoen euro beschikbaar stelt om de contracten in het streekvervoer te verbeteren.

Wyb Kusters, bestuurder bij vakbond CNV, zei woensdag "ontzettend verheugd" te zijn over de extra rijksinvestering in het streekvervoer.


Zo kan het natuurlijk ook. Je houdt geen rekening met de burgers als het op serviceverlening aankomt, ze mogen wel betalen.
Straks, als de schade van de staking bekend is, mag de burger WEER betalen om het tekort op te vullen.

1 Comments:

  • At donderdag, juni 19, 2008, Blogger afke's elftal said…

    Vanmorgen grapte ik nog tegen de chauffeur van het taxi-busje die mijn dochter ophaalde: zo nu ga jij zeker staken?
    Hij lachte als een boer met kiespijn, snap ik ook wel, met z'n minimumloon heeft hij niks te eisen, hij vliegt zo de laan uit en voor hem weer een ander.

     

Een reactie posten

<< Home