Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, juni 10, 2008

Ochtendje nieuws: de miljoenen vliegen om je oren!


Een ochtendje nieuws:
- In China zijn een half miljoen mensen geëvacueerd i.v.m. de gevolgen van de aardbeving.
- Gisterenavond zat Nederland gekluisterd aan de buis: het voetbal Italië-Nederland trok maar liefst 7.000.000 kijkers!
- Vanavond is de trekking van de staatsloterijen. De Jackpot is €.21.000.000,-. En ik maar klein denken, biljetten van €.50,-, €.20,-, €.10,- en €.5,- zijn de enigen die ik ken.;-))
- Een jaar geleden kreeg Jeugdzorg de opdracht wachtlijsten weg te werken en ontving daarvoor maar liefste €.40.000.000,00 Resultaat: de wachtlijsten zijn gegroeid van 2155 naar 3300!
- Ons Koningshuis kost de belastingbetalers jaarlijks (ruim) €.120.000.000,-.



Het lijstje met topinkomens laat ik maar ongemoeid. Ik weet zo wel dat mijn naam daar niet bijstaat.;-))

2 Comments:

  • At donderdag, juni 12, 2008, Blogger afke's elftal said…

    Wat levert nou eigenlijk meer op Soep, die loterij winnen, of elke chinees ter wereld 10 cent afdwingen?

     
  • At donderdag, juni 12, 2008, Blogger journaalsoep said…

    Laat mij dan maar van elke Chinees een duppie krijgen, alhoewel ik dat ook weer hebberig vind t.o.v. de Chinezen! Zo goed hebben zij het niet. Nee, dan liever de hoofdprijs in de Staatsloterij. Dat geld is tenminste vrijwillig gestort door "gelukszoekers"!
    Volgende keer (10 juli) een prijzenpot van 25 miljoen, dat is:
    €.25.000.000,-!
    Daar kun je tenminste iets mee doen!

     

Een reactie posten

<< Home