Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, juli 25, 2008

Eerst zuur, dan een beetje zoet en dan zúúúúúúúúr!!

Steeds vaker wordt bekend dat we eigenlijk veel te veel betalen.
Vandaag weer:
"De benzineprijs ligt in Nederland ook zonder accijns en belasting acht eurocent hoger dan het Europese gemiddelde. Dit blijkt uit cijfers van het Oil bulletin van de Europese Commissie dat de Europese brandstofprijzen in de 27 Europese lidstaten op de voet volgt."

En of het nu de benzine of de zorg is maakt niet uit: Een paar mensen aan de top verdienen 30 of meer keer modaal en wie zorgt dat ze i.i.g. verzekerd blijven van dat riante salaris? De 'gewone' mens!

Dat mensen die meer verantwoording dragen meer verdienen lijkt me redelijk, maar ik vraag me af of dat dan zoveel moet zijn.

Is het nu echt noodzakeljk dat én de energieprijzen, én de benzineprijzen, én de zorgkosten én nog veel meer zo enorm stijgen?

Mijn wantrouwen t.o.v. de overheid groeit met de dag. Ik hoopte dat dit kabinet de 4 jaar zou volmaken maar van mij mogen ze NÚ vallen.