Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, februari 05, 2008

Terug naar de Middeleeuwen: Het volkstribunaal!

Onbegrijpelijke taferelen spelen zich af in Nederland.
Ik waan me terug in de Middeleeuwen, of misschien nog wel 1000 jaren eerder.
We zijn afgezakt naar het Volkstribunaal met P.R.deV. als aanvoerder.
Met de meest sluwe trucjes wordt iemand "op het dorpsplein" afgemaakt.
Iedereen speelt inmiddels voor rechter.
Zelfs in de betere kranten is het voorpaginanieuws. Teletekst kijken op de Nederlandse omroepen kan ook al niet meer, zelfs daar word ik ongevraagd geconfronteerd met het volkstribunaal.

Alle, zgn. "aardige, goedbedoelende betrokkenen" hadden maar een motief: Ze roken geld en sensatie!

Het meest verontrustende vind ik nog dat het Volkstribunaal door ruim 7.000.000 Nederlanders bijgewoond werd. In enkele uren tijd had Nederland er 7.000.000 rechters bij.

Laten we de rechtenstudie maar afschaffen: Waarom 4 jaren collegebanken niet inwisselen voor een opleiding via reality-TV onder leiding van de aanvoerder van het Volkstribunaal?

Bah, ik schaam me voor die 7.000.000 Nederlanders en die leider!
Hebben we daarvoor onze beschaving opgebouwd? Is het zo die oude, wijze Grieken ook vergaan?

6 Comments:

  • At dinsdag, februari 05, 2008, Blogger Annelies said…

    Kijk, die media-hype hoeft van mij ook niet. Maar dat iemand met een sluwe truc een slepende zaak weer op gang weet te brengen is volgens mij niet verkeerd hoor.
    Laat justitie nu maar kijken wat ze met deze informatie kunnen.

     
  • At dinsdag, februari 05, 2008, Blogger journaalsoep said…

    Als die "Goeroe" echt het plan had bij te dragen aan de oplossing was hij wel rechtstreeks naar de politie gegaan met de informatie, zonder daar eerst geld uit te slaan.
    Waarom daarvoor publiekelijk een puber kapotgemaakt, alleen uit winstbelang?
    Als we twijfelen aan ons rechtsysteem kunnen we beter daartegen protesteren i.p.v. het aanwakkeren van een volkstribunaal.

     
  • At dinsdag, februari 05, 2008, Blogger Annelies said…

    Dat is ook mijn punt: waarom zo'n circus, en niet gewoon met je opnames naar de politie.. Dan krijg je daarná wel de eer die je verdient.

    Ken je deze: http://www.octaview.nl/blog/pivot/entry.php?id=70

     
  • At donderdag, februari 07, 2008, Blogger Marga said…

    Als 1 van die 7 miljoen kijkers wil ik wel even zeggen dat kijken niet betekend iemand veroordelen en afmaken.

    Ik ben het niet eens met deze methode, maar betekend dat dat ik dan niet mag kijken? Ik weet nu waar ik over praat als ik zeg dat deze methode in mijn ogen absoluut niet rechtsgeldig is.

     
  • At vrijdag, februari 08, 2008, Blogger journaalsoep said…

    Dat is nu precies het punt! Iedereen denkt te weten hoe de vork in de steel zit. Met knippen en plakken van geluidsopnames, met opjutten, met het gevoel van vals vertrouwen geven kun je veel bereiken. En net zoals rechters in de rechtbank denken nu 7 miljoen Nederlanders te weten hoe het zit.

    Ik laat het hoe en wat uitzoeken liever aan de rechter over, die is daarvoor aangesteld.
    Ik kan de naam van P.R.de V. niet meer horen. Kotsmisselijk word ik ervan.
    Bah, wat een geldbeluste kerel!

     
  • At zaterdag, februari 16, 2008, Anonymous Anoniem said…

    Lurkje zegt:
    Die Peter R. de Vries is gewoon een geldwolf, hij had beter in Amerika kunnen blijven .

     

Een reactie posten

<< Home