Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, februari 16, 2008

Onderwijsvernieuwingen

Eindelijk de uitslag van het onderzoek naar de onderwijsvernieuwingen. De uitslag is vernietigend, lees maar mee op:
Onderwijsvernieuwing, gruwel of zegen
Het oordeel van de commissie Dijselbloem liegt er niet om, de vernieuwingen zijn doorgedramd zonder dat er voldoende tijd en geld besteed is om ze verstandig door te voeren.

Alle betrokkenen zijn volgens de commissie gehoord. Daarmee ben ik het totaal oneens, de afnemers van het onderwijs zijn onvoldoende gehoord.

Waar ik ook niets over hoor is de schadeloosstelling. Het doordrammen van die vernieuwingen heeft slachtoffers gemaakt.
Kinderen die vroegtijdig school verlieten, ouders die grijze haren kregen van de problemen op school.
Ouders die hoge proceskosten betaalden, alleen maar omdat ze probeerden goed onderwijs voor hun kinderen te krijgen.

Waarom haalt de politiek geen les uit de voorheen gemaakte fouten?
De commissie Dijselbloem heeft alweer een aantal aanbevelingen gedaan waarvan ik nu al kan zeggen dat die tot nieuwe blunders leiden.

Naar mij luisteren ze niet! Hadden ze dat maar wel gedaan dan hadden ze zich het onderzoek kunnen besparen. Tien jaar geleden kwam ik al tot dezelfde conclusie als nu de commissie Dijselbloem.

Misschien toch maar eens solliciteren voor de functie van Minister President?

3 Comments:

  • At zondag, februari 17, 2008, Blogger Annelies said…

    Dat laatste heb IK dus al jaren geleden geroepen....

    Toch maar eens solliciteren naar de functie van regerings-adviseur ;-))

     
  • At zondag, februari 17, 2008, Blogger journaalsoep said…

    We moeten ons maar beschikbaar stellen voor de komende regeringsperiode. Ik ben ervan overtuigd dat er dan veel zal veranderen. Minder kosten en een beter en verstandig beleid waarbinnen het gezond verstand de boventoon voert.
    Wie kan daar nu tegen zijn?

     
  • At zondag, februari 17, 2008, Blogger Annelies said…

    Wie daar op tegen zijn? De graaiers en de zakkenvullers..

     

Een reactie posten

<< Home