Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

vrijdag, februari 29, 2008

Energie-privatisering-prijzenstijging?

De krant zegt het, nu.nl zegt het en de energieleverancier bevestigt het.
Het bericht:
Het tijdperk van de goedkope nachtstroom voor huishoudens is binnenkort voorbij. Grote energiebedrijven hebben de prijzen van nachtstroom flink verhoogd en de verwachting is dat nachtstroom zelfs duurder zal worden dan dagstroom.

Toch maar even nagevraagd, ik wil het graag precies weten. Gelukkig hebben de energiebedrijven een klantenservice die precies voor me narekent wat het gebruik van nachtstroom voor ons oplevert. (Al jaren was ik alleen 's nachts of in het weekend, ook al kost mij dat enorm veel energie om 's avonds nog langer op te blijven).
Ik schrok van de uitslag: Per maand levert me dat €.3,50 op aan besparing!
Met een ander contract bespaar ik veel meer, en dan heb ik continu een laag tarief.
"SHOPPEN HELPT" is het motto van ons beleid!
Jaja!
Gisteren kwam er ook een ander bericht in het nieuws:

Essent maakt donderdag bekend:
De omzet van het concern steeg met bijna 15 procent tot 7,38 miljard euro. De verkoop van elektriciteit en gas nam sterk toe. Daarnaast zag Essent het aantal klanten stijgen.


Zal ik aan de klantenservice vragen welk deel wij bijgedragen hebben aan die winst?