Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

maandag, oktober 22, 2007

Het politieke spel, vooral rond VROUWEN

Ze blijven me verbazen daar in Den Haag. Ik vraag me af of er inderdaad veranderingen zijn waar te nemen nu er steeds meer vrouwen een zetel hebben (gehad) in de Tweede Kamer.
Afgelopen week stond Rita weer in de belangstelling, en ook al ben ik het nooit met haar standpunten eens, en zal ik dat ook nooit worden, toch heb ik bewondering voor haar.
Laten we eerlijk wezen, ze heeft kwaliteiten en die weet ze ook nog duidelijk te presenteren. "Trots op Nederland" (TON), hoe bedenkt ze het? En alsof ze de peilingen bestuurt, alle peilingen voorspellen een grote aanhang.
Ze speelt het spel duidelijk, ze blijft (ondanks nederlagen) een rechte rug houden en straalt zelfs een bepaalde vrolijkheid uit.
Eerst Wilders weg bij de VVD, hij neemt natuurlijk kiezers mee en nu Rita. Dat wordt huilen voor Mark Rutte. De kiezer heeft in ons land niet zoveel te vertellen, maar als er weer verkiezingen zijn kan de kiezer het laatste restje VVD wegstemmen, en dan zijn ze terug bij af.

De (VVD)vrouw die, in tegenstelling tot Rita, een gevoel van irritatie oproept is:
Ayaan, lees maar wat ze tijdens een interview in Denemarken vertelt:
*********
"De beslissing de beveiliging in te trekken ging niet over geld. Het ging over principes. Het kost minder om een Amerikaans bedrijf te betalen om mij te beschermen dan het in Nederland kost om me te beschermen", aldus Hirsi Ali.

Het beƫindigen van de bescherming moest volgens haar dienen als een signaal aan anderen.

Boodschap

"Ik geloof dat de regering graag een boodschap wil sturen aan anderen in Holland om ze hun mond te laten houden. Tegelijkertijd willen ze de moslims geruststellen door ze voor te spiegelen: kijk wij staan aan jullie kant. Ayaan Hirsi Ali is de slechterik, wij zijn de goeden".


Zij is dus duidelijk geen stemmer voor Rita, haar verhaal lijkt niet eens op:
"Trots op Nederland!"
Gelukkig gaat ze weer naar Amerika.

I.I.G. Vrouwen in de politiek zorgt voor muziek.

1 Comments:

  • At woensdag, oktober 31, 2007, Anonymous Anoniem said…

    Mmm, wat denk je van Yvette Lont van de CU? Persoonlijk word ik niet vrolijk van haar actie..ze zou wel eens de splijtzwam binnen de CU kunnen worden.

     

Een reactie posten

<< Home