Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

woensdag, september 19, 2007

Die ouders toch, zou je ze niet??

Eerder hebben we gezien dat ouders elkaars methodes niet zo waarderen, zie:
http://www.jmouders.nl/UitslagJubileumonderzoek.htm

Vandaag is in de Volkskrant te lezen dat ouders er een chaos van maken, zie:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article462841.ece/Ouders_veroorzaken_chaos_bij_scholen

Nounou is mijn eerste reactie. Met een beetje nadenken kun je heus wel meer oorzaken vinden dan alleen "gemakszucht", "lui en dom" en "kinderen droppen".
Dat vraagt om verder onderzoek.
Wie de woorden uit de volkskrant heeft weergegeven staat niet in het stukje, ook de naam van de woordvoerder van VVN staat er niet bij.

Het bericht in de Volkskrant heeft ook geen naam van een journalist, maar uit de toonzetting van het stukje is te lezen dat het i.i.g. van een kinder/ouderhater komt.

Tijdens de zoektocht naar de oorsprong van het bericht kom ik op:
http://www.veiligverkeernederland.nl/nl/cms/start.htm

Daar is de oorspronkelijke tekst van VVN te lezen.
Die is een stuk minder gekleurd.
Conclusie?
Niet de ouders zijn de schuld, ook VVN treft geen schuld maar wat me inmiddels voor de zoveelste keer duidelijk wordt is de riooljournalistiek van de Volkskrant.

"Je moet toch wat als je lezers verliest!" zal de Volkskrant denken.
Tja, ik vind dit een manier van eigen graf graven.