Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, november 11, 2006

Partij voor de dieren

Het is weer verkiezingstijd. Allerlei mensen streven naar de meest ideale situaties. Maar ook allerlei mensen laten zich van hun meest idiote kant zien.
Zo ook de partij voor de dieren met mevrouw Thieme als lijsttrekster.
Het geval met de paarden kwam haar wel erg goed uit:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/11/3/031106_paarden.html

Ze maken misbruik van de situatie, gebruiken de emoties van de mensen om hun partij onder de aandacht te brengen.
Een partij voor dieren hoort niet in de Tweede Kamer. Als de politiek zich op allerlei kleine deelgebieden gaat richten wordt het een puinzooi in de Tweede Kamer.
Ik stel me het volgende voor:
- Een partij voor de vrouwen
- Een partij voor de mannen
- Een partij voor de kinderen
- Nog een voor homo's
- Eentje voor de auto's, of voor fietsen, voor de treinen
- En dan de partij voor dieren.
Als ik zie wie de leden zijn is te voorspellen dat ze zich straks gaan opsplitsen in een partij voor katten, voor honden, voor vissen, natuurlijk een partij voor paarden en we mogen de varkens niet vergeten.

Zullen we met z'n allen op de Partij voor de Dieren stemmen? Dat zou een leuke uitslag geven, wat zal mevrouw Thieme het moeilijk krijgen. Vraagt ze de dieren om raad over het buitenlands beleid, over vluchtelingenwerk of verblijfsvergunningen?

Worden we straks allemaal in een gouden kooi geplaatst?

Nee mevrouw Thieme, met zo'n klein deelbelang hoor je niet in de Tweede Kamer of sluit je aan bij een echte partij. Dierenrechten? OK, maar niet boven en voor alles!

Zo dom als een ezel
Zo lui als een varken
Zo log als een beer
Zo sluw als een vos
Zo stil als een muis

3 Comments:

  • At zondag, november 12, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Toch, journaalsoep, ben ik het niet geheel met je eens. Onze omgang met dieren weerspiegelt onze omgang met alles wat niet mannelijk, blank, jong, en heterosekuseel is. Oftewel alles wat iets minder kansrijk is, of niet voor zichzelf kan opkomen.Daarom neem ik de partij voor de dieren wel serieus, ondanks alle celebs die op de lijst willen staan. Dat wil de vader van marianne uit friesland nl ook wel: die staat op de lijst van Nawijn.

     
  • At zondag, november 12, 2006, Blogger journaalsoep said…

    Ja Anoniem, je gedachtengang is me duidelijk. Maar we moeten toch niet streven naar een Tweede Kamer waar straks 7 zetels bezet zijn door leden die zich inzetten voor dieren, 3 zetels voor de ouderen, 4 zetels voor de dames en 1 zetel voor de heren, etc??

    Ik wil de kamer bezet zien door leden die zich inzetten voor alle belangen van de diverse groepen en niet enkel een klein deelbelang. Ik vind het welzijn van dieren ook belangrijk, de manier waarop er met dieren wordt omgegaan zegt veel over de mens.
    Maar een eigen partij voor de dieren, mét zetels doet me denken aan een Tweede Kamer met zetels voor de Partij van het Klavertje 4!

     
  • At dinsdag, november 14, 2006, Blogger Annelies said…

    Een partij van de ezels?
    O nee, die regeert al ;-))

     

Een reactie posten

<< Home