Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

dinsdag, november 21, 2006

Alles lijkt geoorloofd in verkiezingstijd

Morgen wordt er gestemd. De laatste weken heb ik allerlei verkiezingsdebatten gevolgd. Ik moet tenslotte toch weten op welk partijbeleid ik ga stemmen.
Veel wijzer werd ik niet van die debatten.
Het niveau van communiceren op het schoolplein tijdens de pauzes ligt vele malen hoger dan het niveau van het verkiezingsgekakel.

Balkenende en Bos openden het debat met een liveshow op radio1, het leek op een kemphanenwedstrijd. Volgens Bos mag ik niet op Balkenende stemmen en Balkenende vindt dat ik op hem moet stemmen, zeker niet op Bos! Hij wil zijn beleid áfmaken. Heeft hij daarvoor niet genoeg kansen gehad?

Gisteren een onderonsje tussen Wouter, Jan en Femke. Zij vinden dat het tijd wordt voor "Een beter Nederland" en een linkse lente. Tussen alle bedrijven door klinkt op de radio het irritante spotje van de Partij van de Dieren.

Inmiddels hebben alle partijen me duidelijk gemaakt wat ze _NIET_ willen, en alleen de partij van Wilders en Pastors roepen keihard wat ze wel willen. Mijn dank daarvoor, dat is duidelijke en heldere taal. Ik weet nu zeker dat het geen verlies is als ik niet op hen stem.

Maar wat dan wel? Is het erg als ik nu één keer niet stem? 1 stem op 10miljoen stemmen, dat merkt toch niemand. Tuurlijk stem ik wel!

Ik hoop dat we na deze verkiezingen een regering krijgen die begint met het afschaffen van de Amerikaanse methodes om het volk op te hitsen.
Politiek krijgt op deze manier iets ongeloofwaardigs.
Laat er alsjeblieft iemand komen die politiek weer serieus neemt en anders haak ik de volgende ronde af.