Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

donderdag, maart 08, 2007

Wat een toneelspel

Vandaag was het extra Kamerdebat over de kamervragen van Wilders, lees maar mee:

Veel steun voor PvdA-Kamerlid Arib
*************************************** `
Een grote meerderheid van de Tweede Kamer heeft geen problemen met het
advieswerk van het PvdA-Kamerlid Arib. De Kamer debatteerde er vanmiddag over. Arib adviseert de Marokkaanse Raad voor de Mensenrechten.PVV-leider Wilders vindt dat Kamerleden geen werk mogen doen voor andere landen.Volgens hem is de soevereiniteit van Nederland in het geding.De VVD'er Kamp gebruikte minder harde woorden en sprak van een 'dubbele oriëntatie',die problematisch kan zijn.
De PvdA is juist trots op Arib.Ook de meeste andere fracties, en minister Hirsch Ballin,hebben geen moeite met het advieswerk van Arib.
*****************************************

Het debat was leuk om naar te luisteren maar wel inhoudloos. Wilders viel natuurlijk over de woorden van Arib ("Ik ben NIET loyaal aan Nederland, ik ben NIET loyaal aan Marroko maar ik ben loyaal aan mezelf, aan mijn principes") .
Halsema gedroeg zich weer als een opgewonden standje, als zij praat krijg je toch minstens de gedachte dat er iemand een moord gepleegd heeft. Ze legt het er té dik bovenop dat ze gevat wil zijn, maar dat is ze niet. (Ze heeft het alleen zelf niet in de gaten.)

Kortom, het debat was zinloos! Van te voren stond al vast dat alleen Camp (VVD) een beetje kon meegaan met Wilders en de rest was ronduit tegen.
Wilders hield zich goed, negeerde de beschuldigingen en legde zijn visie helder uit.
En ook al ben ik tégen Wilders, tijdens dit debat kreeg ik toch wel wat respect voor hem.