Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zaterdag, februari 10, 2007

Maatschappelijke stage afl.2

Ik begrijp niet dat er zoveel mensen enthousiast zijn over de maatschappelijke stage voor jongeren. Het is me nog steeds niet duidelijk wat daar het voordeel van is. Willen ze op deze manier mensen warm maken voor een beroep in de zorg? Dan kan ik nu al vertellen dat ze daarmee de plank misslaan.
Vooral dat verplichte zal jongeren tegenstaan.
Een beetje uitwisselen kan geen kwaad maar dan op vrijwillige basis. En dat houdt natuurlijk ook in dat volwassenen stage bij onze jongeren gaan lopen.
Dan kunnen ze tenminste meteen zien dat het best wel meevalt met "de jeugd van tegenwoordig".

Ik ben erg benieuwd hoe ze dit plan straks gaan uitvoeren. Welke instanties komen in aanmerking voor zo'n stageplaats? Bejaardenhuizen, verpleeghuizen, kinderdagverblijven en basisscholen? Ik denk niet dat het personeel daar zit te wachten op nog meer werk.

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home