Journaalsoep

Journaalsoep was destijds de benaming voor soep met de restgroenten van de hele week. Zo ook deze blog, een hutsefluts van alle berichten die op me afkomen, met daarop een kort-door-de-bocht reactie. Commentaar is welkom

zondag, december 10, 2006

Wat een geluk

Vandaag hoorde ik dat Rita Verdonk binnen de Tweede Kamer namens de VVD de post onderwijs gaat beheren. Ben ik even blij dat de VVD niet in de regering komt.
Als minister van vreemdelingzaken was ze al erg maar op onderwijs hebben we nu toch een betere minister nodig.
Ik geloof niet dat ze als oppositie makkelijk zal zijn maar we zullen zeker minder van haar horen dan de afgelopen jaren.
Het zal nog een hele klus worden deze keer om een goed kabinet in elkaar te zetten.
CDA en SP kan alleen als de SP z'n beloften aan de kiezers niet waarmaakt. Ik verwacht niet dat het CDA veel water bij de wijn zal doen. De Partij van de Arbeid heeft er baat bij dat de SP meeregeert, zo kunnen ze de "verloren" kiezers terugwinnen.

Waarom is de SP toch niet verstandiger? Ze moeten in de oppositie blijven, anders treft hun hetzelfde lot als de LPF.

Ik hoop niet dat een nieuw kabinet weer binnen 4 jaar gaat vallen, ik hoop niet dat de onderhandelingen zo vastlopen dat als enige optie overblijft: Regeren met de VVD!
Want dan wordt Rita alsnog minister van onderwijs!

2 Comments:

  • At zondag, december 10, 2006, Blogger Annelies said…

    IJzeren Rita als minister van onderwijs??? Dat is toch hetzelfde als Rita als LPA??? Geen gevoel, alleen regeltjes?? Dehemelbewareme.....

     
  • At maandag, december 11, 2006, Anonymous Anoniem said…

    Als Rita min v Onderwijs wordt ga ik emigreren...Of als dat niet lukt, laat ik mijn kinderen onderduiken.

     

Een reactie posten

<< Home